Hopp til innhold

Skarnes stasjon på Kongsvingerbanen skal får ny undergang. Det skal også etableres sideplattformer for å gjøre det mulig med samtidig passasjerutveksling. Foto: KANtech

I løpet av kort tid skal Rejlers Norge trappe opp med minst 5-10 nye ansatte i jernbanedivisjonen.

KANtech har sklidd rett inn

– Vi ser etter engasjerte folk, med ingeniør eller sivilingeniørbakgrunn, til både lederstillinger og rådgiverstillinger. Dette er et spesialisert fag og et snevert marked, men også svært fremtidsrettet og spennende. Det er mange nybygningsprosjekter og samtidig et stort vedlikeholdsetterslep på jernbanen, så horisonten for dette markedet er lengre enn for andre markeder, sier Martin I. Algrøy, daglig leder i KANtech.

Rejlers kjøpte 100 prosent av aksjene i KANtech i slutten av 2020. Oppkjøpet er endel av vekststrategien til selskapet som driver med rådgivning innen både energi, smarte bygg, industri og infrastruktur. Rejlers har et stort fagmiljø på jernbane i Sverige, mens det i Norge er en ny satsing.

– Vi er svært fornøyde med fusjonen med KANtech. De har sklidd rett inn, og vi ser allerede gode synergier, sier administrerende direktør i Rejlers, Petter Arnesen.

Tett samarbeid med svenske rådgivere

– Med Rejlers store apparat i Sverige å lene oss på, i tillegg til våre erfarne rådgivere, har vi kunnet ta på oss større og mer komplekse oppgaver det siste halve året. Nå sitter det blant annet en rekke rådgivere i Sverige og prosjekterer detaljplan for Drammen-Sandvika, sier Algrøy.

KANtech, som ble starter i 2005, er kjent i fagmiljøet for sin spesialkompetanse innen jernbaneteknikk og større jernbaneprosjekter, og er blant annet sterkt involvert i Drammen-Kobbervik-utbyggingen, Skarnes stasjon og ny godsterminal for biltransport på Lier. Bane NOR er selskapets største kunde.

Nattarbeid på Skarnes stasjon. Foto: KANtech

 

Nå håper Arnesen at pandemien nærmer seg slutten, og at de kan få fart på rekrutteringen.

– Vi ser at det er litt mer utfordrende å rekruttere folk nå under koronaen. Folk sitter stille i båten, og lurer på om det er mulig å bli godt integrert i et nytt fagmiljø når de bytter jobb fra hjemmekontoret. Men i Rejlers har vi et svært godt opplæringsprogram, som gjør at nye blir tatt varmt imot, enten de sitter hjemme eller på kontoret vårt i Bjørvika, sier Arnesen.

Se alle ledige stillinger her.

KANtech er også engasjert i utbyggingen av dobbeltspor mellom Drammen-Kobbervikdalen, som skal stå ferdig i 2025. Foto: KANtech.

Kontaktpersoner

Flere nyheter

Oslo

Besøksadresse

DEG 16, Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo

kontakt@rejlers.no

Se kart

Hamar

Besøksadresse

Torggata 52
2317 Hamar

+47 951 95 314

hakon.veflingstad@rejlers.no

Se kart

Kristiansand

Besøksadresse

Kongsgård Alle 61
4632 Kristiansand

+47 958 23 000

elsikkerhet@rejlers.no

Se kart

Kristiansand

Besøksadresse

Kjøita 18
4630 Kristiansand

+47 917 14 600

Se kart

Arendal

Besøksadresse

Stoaveien 15c
4848 Arendal

+47 917 14 600

jorn.mikalsen@rejlers.no

Se kart

Lyngdal

Besøksadresse

Stasjonsgata 26
4580 Lyngdal

+47 917 14 600

jorn.mikalsen@rejlers.no

Se kart

Stavanger

Besøksadresse

Vestre Svanholmen 12
4313 Sandnes

+47 958 23 000

elsikkerhet@rejlers.no

Se kart