Hopp til innhold

Tilgang til rent vann er blant de viktige prosjektene som Kirkens Nødhjelp gjennomfører i utviklingsland. Foto: Kirkens Nødhjelp/Håvard Bjelland

Mest mulig bistand for hver krone

– Kirkens Nødhjelp jobber ofte under tøffe forhold i land med manglende infrastruktur. Et velfungerende IT-system er avgjørende for at vi skal få gjort jobben vår så godt som mulig,  Kirkens Nødhjelp jobber med bistand i over 30 av verdens fattigste land, sier Bjørn Are Geithus, leder for global IT i Kirkens Nødhjelp. Han legger til:

– Å knytte sammen arbeidet som skjer ute ved våre landkontorer gjennom felles datasystemer, er viktig for et effektivt samarbeid mellom våre ansatte i Norge og våre ansatte ute i verden. Vi er en stor organisasjon som er opptatt av å gi mest mulig bistand for hver krone. Derfor er det viktig for oss at driften av våre IT-systemer fungerer best mulig, og blir gjort til riktig pris.

Rejlers muliggjør en global forvaltning av Kirkens Nødhjelps aktiviteter. Vi er svært fornøyd med tjenestene Rejlers leverer og vårt samarbeid, sier Bjørn Are Geithus. 

Krevende kunde

Avtalen som nå er forlenget er omfattende og favner om drift av infrastruktur, fagapplikasjoner, kontorstøttesystemer og IT-løsninger til 1100 brukere spredt utover verden, herunder kommunikasjonsløsninger til i alt 19 feltkontorer i den tredje verden.

– Vi er stolte over å ha levert så bra til en krevende kunde over så mange år, og at de igjen velger å forlenge avtalen med oss, forteller Rene Eriksen, Direktør for Industry i Rejlers Embriq.


Om Kirkens Nødhjelp

Kirkens Nødhjelp startet i 1947 som en liten kirkelig innsamlingsaksjon. I dag er de en av Nordens største bistandsorganisasjoner med årlig forvaltning av bistandsmidler på ca 1 Mrd NOK, aktivitet i 31 land og hjelpearbeid gjennom ACT alliansen til 130 land. www.nca.no

Om Rejlers

Rejlers Norge leverer tjenester til kunder i hele Norden og er representert i Oslo, Halden, Drammen, Kristiansand, Arendal, Stavanger, Trondheim, Motala og Göteborg. Vi har totalt ca 280 ansatte med unik kunnskap på digitalisering i kombinasjon med rådgivende ingeniørkompetanse. Vi bidrar til forretningsmessig gevinst for våre kunder gjennom digitalisering av fysisk infrastruktur, smarte valg og strategisk bruk av IT, innenfor fokusområder som EnergiBuildingsIndustry og Infrastructure.Vi inngår i konsernet Rejlers som har ca 2.400 ansatte og tung erfaring som rådgivende kompetanseleverandør til krevende kunder i Norge, Sverige og Finland. Rejlers er børsnotert på NASDAQ QMX i Stockholm.

Mer informasjon, kontakt:

Rejlers
Thomas Pettersen, Administrerende Direktør
thomas.pettersen@rejlers.no
+47 950 22 323

Kirkens Nødhjelp
Bjørn Are Geithus, Leder Global IT
bjorn.are.geithus@nca.no
tlf +47 916 80 817

Flere nyheter

Oslo

Besøksadresse

DEG 16, Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo

+47 21 93 99 99

kontakt@rejlers.no

Se kart

Drammen

Besøksadresse

Sundland Næringspark, Bygg A,
Skogliveien 4 3047 Drammen

+47 21 93 99 99

kontakt@rejlers.no

Se kart

Halden

Besøksadresse

Violgata 8
1776 Halden

+47 21 93 99 99

kontakt@rejlers.no

Se kart

Stockholm

Besøksadresse

Lindhagensgatan 126
112-51 Stockholm, Sverige

+ 46 70 993 43 14

Se kart

Göteborg

Besøksadresse

Gamlestadsvägen 2, B19
415-11 Göteborg, Sverige

+46 31 61 01 00

Se kart

Motala

Besøksadresse

Turbinvägen 8
591-61 Motala, Sverige

+46 141 22 48 60

Se kart

Hamar

Besøksadresse

Torggata 52
2317 Hamar

+47 951 95 314

hakon.veflingstad@rejlers.no

Se kart

Kristiansand

Besøksadresse

Kjøita 18
4630 Kristiansand

Se kart

Stavanger

Besøksadresse

Forusbeen 78
4033 Stavanger

Se kart

Arendal

Besøksadresse

Stoaveien 15c
4848 Arendal

Se kart